Tuesday, July 26, 2016

Arama Motoru Optimizasyonu nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu web sitelerin içerikleri gibi konularda arama motorlarında yapılan aramalar sonucunda siteye ziyaretçi sağlayan ve üst sıralamalarda görünecek şekilde oluşmasını sağlayan süreçtir. Web sitelerinde yapılan değişiklikler ve güncellemeler, Arama Motorları ve Web içeriğe uygun olarak, sıralamalarda öncelik elde etmek için yapılmaktadır. Arama Motorları optimizasyonu, İnternet sitelerinin bulunmasına ve bu siteleri kullanıcıyla buluşturmasını sağlar.
Tüm istatistik bilgilerine göre en çok hit alan sayfalar arama motorlarıdır. Bunların başında Google gelmektedir.
Arama Motoru Optimizasyonu nasıl yapılır?
Arama Motoru Optimizasyonu  aslında İnternet üzerinde sitenizin davranış biçimini belirler. Web sitenize yapılan alt yapı çalışması ile nerelere gideceğinizi aslında en başlardan size göstermeye başlar. Gerek hizmet, gerek pazarlama, gerek eğitim vb. Arama Motoru Optimizasyonu doğru tekniklerle yapılmalı. İlk olarak çok aceleci olmayıp zamana yayarak gerçek yöntemler ve web için en iyi olan yollar bulunup yapılmalıdır. Algoritmaların değişmesi ile artık eski yöntemler çöp olmuş, sitelere geri dönüşü olmayan zararlar vermektedir. Yeni yapı Penguen sitemi ile adil bir Arama Motoru Optimizasyonu yapısı sergilenmekte ve artık doğal yol ile ilgi çekici siteler olması gereken yerlere gelmiştir.
Arama Motoru Optimizasyonu bir nevi doğal bir popülarite sağlama sanatıdır.
Bu durumu en doğal yollarla sağlayan uzmanlar en iyi Arama Motoru Optimizasyonu Uzmanlarıdırlar.
Google da üstlere gelmek en iyi reklam biçimidir. Fakat üst sıralara gelmek aslında reklam yapmakla mümkündür. Kısaca web sitenizi en iyi hale getirmek için yaptığınız reklamların sonucu olarak siteniz üst seviyelere gelmektedir.
Google, bir sitenin iyi olmaya başladığını, ziyaretçilerin düzenli artışından ve site hakkında yapılan link ve bilgilendirme paylaşımlarından bilmektedir. Bu paylaşımların tıklanması ve sayısı arttıkça daha doğal bir yapıya gelmektedir.
Bir sitenin üst sıralara çıkması için, açıldığı zamandan itibaren dikkate alınarak ve arama motoru sonuçlarında gözükür.
Doğallık, arama motoru optimizasyonu çalışmalarındaki anahtar kelimedir. Google’ın yükseltme mantığı doğal bir popülarite esasına dayanmaktadır. Bu organik popülarite anlayışı içerisinde doğal olmayan durumlar fark edilir ve dikkate alınmazlar. Bu çalışmaların sayıca fazla olması dikkate alınmamasının yanı sıra negatif olarak dikkate alınır ve sıralamaya bu olumsuz etki yansıtılır.
Natürel popülarite anlayışı içerisinde, yapılan paylaşım ve tüm arama motoru optimizasyonu çalışmaları, site sahibinin bilgisi dışında meydana getirilen çalışmalar olarak görülmelidir. Böylece siteyi faydalı ve çeşitli paylaşımlarda bulunmuş olduğu izlenimi gözükmektedir.
Sitedeki bir yazının forumlar, bloglar ve sosyal medya şeklinde arama motoru optimizasyonu katkı sağlayan ortamlarda paylaşılması, kullanıcı eliyle yapılıyormuş izlenimi taşımalı ve sitelerin kullanıcıya çok iyi hizmet eden faydalı siteler olduğu olgusu oluşturulmalıdır.
Doğallık temelini oluşturan en önemli özellik çeşitliliktir. Tek elden yürütülen çalışmaların organik görünmemesinin sebebi budur. Zira meydana getirilen çalışmaların yapısı, zamanı, uygulama biçimi ve sayısı şeklinde kriterlerin çeşitlilik arz etmesi sitenin organik ve kalıcı yükselmesini sağlamaktadır.
Şüphesiz Türkiye’de aramaların büyük bir bölümü Google’da yapılmakta.  Doğal olarak Arama Motoru Optimizasyonu hedeflerini Google’a yönelik planlamak gerekiyor. Google Arama Motoru Optimizasyonu çalışması,  Google dostu siteler oluşturma, kalite şartlarına uygun düzenlemeler yapılması ve hatta bir kademe daha atlayıp Google’ın ileride ne yapabileceğini tahmin etmeyi gerektirmekte.
İyi bir Arama Motoru Optimizasyonu çalışması uzun vadeli bir öngörü (spamdan kaçınmak, arama gelişimini yorumlamak, ziyaretçi isteklerini anlamak), ciddi işletme bilgisi (kendinizi müşteri gibi yerine koyup sitenin geliştirilmesi), linklere ve web tasarım bilgisi gerektirmektedir.

Dijital Pazarlama Stratejisi

Dijital Pazarlama Stratejisi

Dijital pazarlamanın en önemli adımı hiç şüphesiz dijital pazarlama stratejisi belirleme sürecidir. Kısaca dijital pazarlama stratejisinden bahsetmek gerekirse, hangi hizmet ya da ürünlerde rekabet yönünden avantajlı olduğunuzun, hangi hizmet ya da ürünün ne zaman ve ne şekilde pazarlanmasının uygun olduğunun, hangi hizmet ya da ürünler için hangi dijital pazarlama kanallarının kullanılacağının belirlendiği süreçtir.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Dijital pazarlamanın en önemli platformunun, web siteniz ya da kişisel blogunuz olduğunu göz önünde bulundurursak, internet pazarlamacılığının en kritik ve kilit unsuru hiç kuşkusuzarama motoru optimizasyonudur. Potansiyel müşterileriniz, hizmet ya da ürünlerini öncelikli olarak arama motorlarında arar. Bu sebeple, arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmanız daha çok müşteriye ulaşabilmeniz ve daha çok satış yapabilmeniz açısından hayati önem taşır.
  • SEO
  • Dijital Pazarlama
  • Kurumsal Seo
Üstelik arama motorlarında daha üst sıralarda görünmek, markanızın gücünü, marka bilinirliğini ve saygınlığınızı gösterir. Her ne kadar yerel pazarda iyi tanınan bir markaya sahip olsanız bile, ürünleriniz için aramalar yapan müşterilerin sizin siteniz yerine rakiplerinize ya da bayilerinize ulaşması, markanızın saygınlığına darbe vurur.

İnternetteki Varlığınız

İnternetteki varlığınızdan kastettiğimiz, çeşitli platformlarda en doğru ve en etkili şekilde yer alabiliyor olmanızdır, bunun için de, gerçek anlamda iyi bir pazarlama stratejisine ve özenli yapılmış arama motoru optimizasyonuna ihtiyacınız vardır. Kendinize en uygun dijital platformlara karar verdikten sonra, bu platformlardan en doğru müşteri kitlesine en efektif şekilde ulaşmanız büyük oranda arama motoru optimizasyonu sayesinde gerçekleşmektedir.
Çünkü arama motorları yönelik her iyileştirme çalışması, aslında dijital platformlardaki müşterilerinize ulaşma çabanıza ışık tutar ve size yol gösterir. Örneğin; hizmetleriniz ya da ürünleriniz arasından hangilerinde daha az rekabet yaşandığını ve hangilerinin daha çok müşteriye hitap ettiği yapılan arama motoru optimizasyonu sonrasında ortaya çıkar.

Monday, July 25, 2016

Kurumsal Web Tasarım


Kurumsal Web Tasarım

Kurumsal Web Tasarım nedir ?

İnternetin yaygınlaşmasının her geçen gün arttığı zamanımızda, sitelerin etkin, kalıcı bir rol oynamaktadır. Bu sebeple web sitesi yaptıracak firmalar kurumsal site tasarımı aşamasında son derece dikkatli ve özverili olmalıdırlar.
Kurumunuzun internetteki temsilcisi web sitenizdir. Kurumsal web tasarımınız etkili ve ilgi çekici ise geri dönüşüm etkisi fazla olur. Bu nedenle firmanız için kurumsal web tasarımı yaptırmak istediğinizde profesyonel bir firmadan destek almanız gerekmektedir. Kurumsal web tasarım, bir işletme ya da kurum ile ilgili hizmet sunduğu kitleye doğrudan arz edileceği sebebiyle tüm ayrıntıları ile ilgili çalışılmalıdır.
Yapılabilecek hata saygınlığınıza kötü sonuçlar doğurabilmektedir. Bir firma için Kurumsal web tasarımı yaptırmak istenildiğinde o kurumun kurumsal renkleri, kurumsal kimliği, kurumsal fontu, kurumsal logosu, vizyonu, hizmetleri, ürünleri ve faaliyetleri hususlarında son derece bir uyum ve çerçeve içerisinde değerlendirilmeli ve kurumsal web site tasarımı dizayn edilmelidir.

Kurumsal Web Tasarım Nasıl Olmalıdır?

Kurumsal web tasarım da en büyük etken, sadelik ve işleyiştir. Kurumsal internet sitesi tasarımlarında renk olarak beyaz ve gri alanların etkin kullanımı ve etkileyici olması gibi birçok detayların çok iyi bir biçimde tasarlanarak, web tasarımı yapılan firmayı kurumsal ve profesyonel bir şekilde göstermesi sağlanmalıdır.
Bir firmanın ne kadar kurumsal olduğunu, web sitesinden rahatlıkla görülebilmektedir. Web sitesi dizayna yeterli derecede özen ve dikkat göstermeyen kurumlar ya da kuruluşlar, internet sitelerini ziyaret eden ziyaretçiler tarafından olumsuz düşüncelere sevk etmelerine neden olmaktadır.
Kurumsal internet siteleri şirketlerin webde itibarını belirler. Firmalar ürün ya da hizmetlerini sunmak için profesyonel bir ekibi olan firmalar internet sitelerini yaptırmalıdırlar. Firmanın kurumsal logosu şirketi en iyi şekilde yansıtmalıdır. Firmanın sahip olduğu logo şirketi her zaman en iyi şekilde göstermelidir.

Kurumsal web sitesi 

Kurumsal web sitesi  anlaşılır ve sade olmalıdır, ziyaretçiyi yormamalıdır. Giriş sayfanız sitenizin vitrinidir.. Firmanızı tanıtımı, duyurular ya da kampanyalara ana sayfada olmalıdır. Menüler, kullanıcıların isteklerine kolayca bulabilecekleri gibi olmalı. İçeriksiz başlıklar olmamalıdır. Ziyaretçilerinizin iletişim kurabilecekleri bilgileri ve iletişim formu konulmalı. Kurumsal web sitesinin kolay kullanılabilir admin paneli olmalıdır. En önemli olan kurumsal web sitenizin optimizasyonu ve reklam planı yapılmalıdır.
Sitenizin sayfaları çok hızlı açılmalı dolayısı ile oluşturulan sayfalar bu bilinçle profesyonelce uzmanlar tarafından yapılmalıdır. Sayfa içerisindeki resim ver video dosyaları optimize edilmeli ve en uygun formatlar seçilmelidir.

Arama motorları

Arama motorlarında web sitesinin içeriğine uygun hedef kitlenin aradığı olası anahtar kelimelin aranması sonucunda mutlaka üst sıralarda gözükmesini sağlanmalıdır. Bununla ilgili yine konunun uzmanı kişi ya da kişiler tarafından Arama Motor Optimizasyonu SEO uygulanmalı, Hatasız olmalı ve kesinlikle açılmayan sayfalara linklerden uzak durulmalıdır (kırık link) , internet sitesindeki sayfaların, resimlerin, videoların, ekli dosyaların ve formların sorunsuz çalışması sağlanmalı ve bunların hepsinin kontrolleri mutlaka yapılmalıdır.
Kurumsal internet sitesi her şeyden önce siteyi ziyaret eden kullanıcıların beğenisini kazanmalıdır. Sitenizin ziyaretçileri firmanız ile ilgili tüm bilgilere kolayca ulaşmalıdır. Kurumsal web sitesi örnekleri incelendiğinde hepsinde benzer sayfa başlıkları gözükmektedir. Mesela şirketinizin hakkında bilgiler benzersiz bir hakkımızda sayfası olmalıdır. Sayfanıza gelenler sizin ne hangi alanda sektörünüzü bilmelidirler. Kurumsal web sitesi teması firmanızın logosuna uygun sade ve kullanılabilirliği olan bir dizayna sahip olmalıdır.
Bu sebeple milyonlarca insanın interneti yaygın ve etkin bir şekilde kullandığı zamanımızda diğer tanıtım alanlarına oranla kurumsal web sitesi  daha çok özen ve özveri ile yapılmalı ve profesyonel bir firma ile yapmalısınız.

 ILETISIM

SEO VYO Web Tasarım olarak biz, firmanızın kurumsal kimliğine uygun, etkileşimli, hızlı ve modern tasarımları ile sizlere ihtiyaçlarınız doğrultusunda çözümler üreten bir firmayız. Tasarım ve uygulamanın tüm adımlarında sizinle birlikte etkileşimli olarak vede güncel ihtiyaç planlamanızı yaparak adım adım ilerletmek çalışma tarzımızdır.
2000 Yılından itibaren sektörde olan firmamız, gerek tasarım gerekse yazılım alanında edindiği tecrübe ile size her konuda yol gösteren ve çözümler üreten bir hizmet sunmayı kendine şiar edinmiştir.
Kurumsal Web Tasarım

Tuesday, September 8, 2015

Google’da Başarılı

Google’ın En Önemli 30 Site Derecelendirme Etkeni
Google bir siteyi derecelendirmek üzere yaklaşık 200 civarında etkeni kullanıyor.
Görünüşe göre,
Bu rakamın ne kadar doğru olduğu çok önemli değil. Rakamın çokluğu hala insanlar için korkutucu görünüyor, özellikle de sitesini yeni derecelendirmeye açmakta olanları.
Fakat asıl nokta şu: Bu etkenlerin hepsi aynı oranda öneme sahip değil. Bazıları olmazsa olmaz iken, bazıları ise sizin pazarınızda pek büyük bir değişikliğe sebep olmaz. Birçoğunun ise sizin sitenize direkt etkisi bile yoktur.
Eğer sitenizi henüz yeni açtıysanız ve SEO açısından hangi değerlere odaklanmanız gerektiğini arıyorsanız, işte size bir uygulama yöntemi. Yeni başlayan birinin bilmesi gereken en önemli Google derecelendirme etkenlerinin bir listesi.
SAYFA İÇİ ETKENLER
Sayfanızı optimize etme yolunuz onun derecelendirmesi üzerindeki en büyük etkiye sahiptir. İşte size sayfanızın arama görüntülenmesini etkileyebilecek sayfa optimizasyonu etkenleri:
  • Title Tag İçinde Anahtar Kelime: Başlık meta tag’i bir arama motoru için en güçlü alâka sinyalidir. Etiketin kendisi, sayfaların içeriği için en doğru tanımlamayı vermeyi sağlar. Arama motorları bir arama sonucunun ana başlığını göstermek üzere onu kullanır. Onun içine bir anahtar kelime yerleştirmek arama motorunu sayfayı ne ile derecelendireceğine yönlendirir.
En ideali, anahtar kelimeyi sayfanın title tag’ine yani sayfa ana başlığına yerleştirmektir. Bu şekilde optimize edilmiş olan sayfalar, anahtar kelimenin en sonda kullanıldığı sayfalara göre daha iyi derecelendirilirler.
  • Description Tag İçinde Anahtar Kelime: Bugün SEO çevrelerinde meta description etiketinin önemi tartışılıyor. Hala bir alâka sinyali olduğunu söylemeye gerek yok. Ayrıca arama sonucu sayfalarından kullanıcı tıklamaları kazanmak için de hayati öneme sahiptir. Bunun içine anahtar kelime eklemek onu arama motoru ve arama yapan kişi için de daha alâkalı hale getirecektir.
  • H1 Etiketinin İçinde Anahtar Kelime: H1 etiketi, sayfaların içeriğiyle ilgili tanımlama sağlayan bir başka alâka faktörüdür. Bunun önemi hakkında da yapılan tartışmalar olmasına rağmen, bir sayfada benzersiz bir H1 etiketi içine bir anahtar kelime eklemek hala iyi bir pratiktir.
  • Sayfadaki Metinlerde Anahtar Kelimeler Kullanmak: Çok yakın bir geçmişe kadar, sayfanızı anahtar kelimelerle doldurmak belli bir anahtar kelimede onun derecelendirmesini yükseltmek için kesin bir yoldu kuşkusuz. Ama artık olay bu değil. İçerikte anahtar kelime kullanmak hala arama motorlarına sayfanın neyle ilgili olduğuna dair alâka sinyalleri gönderir. Fakat anahtar kelimeyi nasıl kullandığınız ve nasıl konumlandırdığınız artık net bir şekilde değişti.
  • İçeriğin Uzunluğu: Bu günlerde bir konu hakkında arama yapanlar eğitilmek istiyorlar ve temel, yüzeysel bilgilerle tatmin olmuyorlar. Bu yüzden de Google, derecelendirmek için öncelikli olarak otorite sahibi, bilgilendirici içerikler arıyor. Ve doğal olarak içeriğiniz ne kadar uzunsa, siz de konunuz hakkında o kadar kapsayıcı bilgi vermiş olma şansını yakalıyorsunuz. Öyleyse uzun ama aynı zamanda çok faydalı metinler yazmaktan çekinmeyin. Bununla ilgili daha ayrıntılı bilgi için buraya tıklayınız.
  • Yinelenen İçerik (Duplicate Content): Tüm faktörler derecelendirmenizi olumlu yönde etkilemezler. Sitenizin çeşitli sayfaları arasında birbirine benzeyen içeriğe sahip olması derecelendirme açısından canınızı yakabilir. Tekrarlanan içerikten kaçının ve her sayfanız için orijinal metinler yazın.
  • Kanonik Etiketi (Kanonik URL’ler): Bazen yine de benzer içerikler için iki URL’ye sahip olmak kaçınılmaz oluyor. Bu durumun bir duplicate content (yinelenen içerik) durumuna dönüşmemesi için yapılacak şeylerden birisi sitenizde kanonik etiketi kullanmaktır. Bu etiket basit bir şey yapar; Google’a bir URL’nin bir başkasına eşdeğer olduğunu söyler. Yani aslında aynı içeriğe sahip iki farklı sayfa yerine, bu ikisinin tek olduğunu açıklar.
  • Görsel Optimizasyonu: Bir sayfada tek optimize edilebilecek olan şey metinler değildir. Görseller yani video ve resimler de optimize edilebilir (aslında doğru Türkçe olarak optimizasyon yerine “uygunlaştırma” dememiz gerekir ama herkesin anlamayabileceğinden çekiniyoruz ne yazık ki). Örneğin alternatif textler, açıklamalar ve altyazılar sayesinde görseller de arama motorlarına alâka sinyali gönderebilirler.
  • İçerik GüncellemeleriGoogle algoritması sürekli güncellenen içeriği sever. Bu sayfalarınızı her zaman düzenlemeniz gerektiği anlamına gelmiyor. İnancıma göre Google, ürün tanıtımları gibi ticari sayfaların, blog yazıları gibi güncel olaylarla ilgili yazılmış zamana duyarlı sayfalar olmadıkları gerçeğinin farkında. Fakat yine de, yaklaşık her 12 ayda bir belli sayfaların içeriklerinde güncellemeler yapmak gibi bir strateji akıllıca olacaktır.
  • Dışarıya Linkler: Otoriteli sayfalara link göndermek arama motoruna güven sinyalleri gönderir. Bunu şöyle düşünün, sizin okurlarınızı başka bir siteye göndermenizin tek sebebi onların konu hakkında daha fazla bilgi almalarını istemeniz olabilir. Bu Google için müthiş büyük bir güven unsuru olabilir. Çok fazla dışarı linkler tabi ki sayfanızın PageRank’ini düşürecek ve arama sonucu görüntülenmesini azaltacaktır. Dışarıya linkler derecelendirmenizi etkiler ama onları dengeli bir şekilde kullanmalısınız.
  • İç Linkler: Dahili linkler siteniz içerisinde sayfalarınızın birbirlerine olan bağlantısını güçlendirir.
  • URL İçinde Anahtar Kelime: URL uzantısı içinde (bu “.com/” kısmından sonra görünen bölümdür) anahtar kelime kullanmak Google’a bir başka alâka sinyali göndermektedir.

SİTE EKTENLERİ
Sitenizin arama görüntülenmesini etkileyebilen site geneli etkenler de vardır:
  • Site Haritası: Bir site haritası arama motoruna tüm sayfaları indekslemesi için yardım eder. Bu Google’a sitenizde hangi sayfaların bulunduğunu söylemenin en basit ve en etkili yoludur.
  • Alan Adı (Domain) Güveni: Güven önemlidir. Google’ın güvendiği siteleri daha yüksek derecelendirmesini düşünmemek kolay değildir. Peki ama bu güveni nasıl inşa edeceksiniz? Güven unsurları hakkında güzel bir listeyi yakında sizinle burada paylaşacağız. Alan adınız için güven bina etmenin faydalarını göreceğinizi söylemeye bile gerek yok.
  • Sunucu Konumu: Bazı SEO uzmanları belirli bir ülke veya bölge için sunucu (server) konumunun derecelendirme puanını yükselteceğine inanıyorlar.
  • Mobil Uyumlu Site: Sadece bir yıl önce arama yapanların %46’sı özellikle araştırma yapmak için mobil cihaz kullandılar. Ben bu rakamın son 12 ay içerisinde daha da hızlı arttığını düşünüyorum. Bu durumda mobil uyumlaştırılmış bir sitenin derecelendirmesinin daha olumlu olmasını elbette düşünebiliriz.
  • Google Web Yöneticisi Araçları Entegrasyonu: Son olarak, sitenizin Google Web Yöneticisi Araçları – Google Webmasters Tools’a doğrulatmanın sitenizin indekslenmesine yardımcı olduğu söyleniyor. Böyle olmasa bile, bu araçlar size sitenizle ilgili kıymetli bir veri kaynağı sunuyor ki böylece siz de sitenizi daha iyi optimize edebilirsiniz.
SAYFA DIŞI ETKENLER
Sayfalarınızı derecelendirirken, Google sitenizin dışındaki etkenlere de bakıyor. İşte size içlerinden önemli bazıları:
  • Sitenize Domainlerden Gelen Link Sayısı: Sitenize bağlantı veren domain sayısı en önemli derecelendirme etkenlerinden birisidir.
  • Sitenize Sayfalardan Gelen Link Sayısı: Sitenize bir sitenin farklı sayfalarından linkler de gelebilir ve elbette bu da bir derecelendirme etkenidir. Fakat yine de tek bir siteden gelen birçok link yerine farklı sitelerden gelen linkler hala daha iyidir.
  • Gelen Linklerin PageRank’i: Tüm sayfalar eşit değildir. Daha yüksek PR’lı sayfalardan gelen linkler düşük PR’lı sayfalardan gelen linklerden daha fazla etki sağlarlar. Bu yüzden yüksek PR’a sahip sayfalardan link almaya çalışmalısınız.
  • Link Alâkası: Bazı SEO uzmanları sizin konunuzla ilgili sayfalardan gelen linklerin arama motorları için daha fazla alâka düzeyi içerdiğine inanıyorlar.
  • Anasayfa’dan Linkler: Yine bazı SEO uzmanları bir domainin ana sayfasından gelen linklerin, o sitenin sayfalarından gelen linklerden daha fazla önem taşıdığını düşünüyorlar.
  • Dofollow – Nofollow Linklerin Sayısı: Google resmi olarak nofollow linkleri (rel=nofollow eklenmiş linkler) izlemediklerini açıkladı. Öyleyse do follow linklerin sayısı da derecelendirmenizi etkilemektedir.
  • Link Türlerinin Çeşitliliği: Sitenize sağladığınız linklerin türleri de önemlidir. Aynı türden çok fazla linkler bir tür spam uyarısına sebep olarak sitenizi olumsuz yönde etkileyebilir.
  • Bağlamsal Linkler: Yine bağlamsal bir konu :) Aslında çok basit: Sayfa içeriğinden gelen bir link, örneğin sidebar’dan gelen linkten daha değerli. İşte bu kadar.
ALAN ADI ETKİLERİ
Son olarak, alan adınız da derecelendirmenizi etkileyebilir. Bazı alan adı sinyalleri eskiden oldukları kadar güçlü değiller, işte dikkate alınacak birkaç şey:
  • Alan Adı Kayıt Tarihi: Google bir yıl veya daha eski olan alan adlarını daha fazla dikkate alıyor.
  • Alan Adı Geçmişi: Alan adına kayıtlı ilk kişi siz olmayabilirsiniz. Ve eğer alan adınız geçmişte ceza almışsa, onun geçmişi bugünkü derecelendirmesini etkileyebilir.
  • Ülke TLD Uzantısı: Eğer belirli bir yerel pazarı hedefliyorsanız, söylenen o ki o ülkeye özel olan bazı TLD uzantılarını (.tr, .de., co.uk gibi) kullanmanız da daha iyi derecelendirmeler elde etmenize yardımcı olabiliyor.

SEO’nun İşleyiş ve Rekabet

Amerika'daki SEO ile Türkiye'deki SEO'nun İşleyiş ve Rekabet Açısından Farklılıkları
Türkçe’ye “Arama Motoru Optimizasyonu” şeklinde çevrilen “Search Engine Optimization” kavramının İngilizce kısaltması olarak kullanılan SEO son yıllarda önemi hızla artan bir sektör haline gelmektedir. İnternet kullanıcısı sayısının giderek artması ve sosyal medya araçlarının popülaritesindeki hızlı yükseliş, Türkiye’deki sektör hacmini son 10 yılda ciddi bir boyuta ulaştırmıştır. Dünya piyasasında uzun zamandır adından söz ettiren SEO, dijital pazarlamanın önemini ispatlamanın yanı sıra işletmelerin ve reklam danışmanlığı veren firmaların da bu potansiyeli keşfetmelerine sebep olmaktadır.
Özellikle dünyanın en popüler arama motoru olan Google’ın hedef alınarak yapıldığı optimizasyon işlemleri arama motorunun çalışma methodunda sık sık yapılan iyileştirmeler sonucunda yalnızca güncel ve özgün bilgiler içeren web sitelerini üst sıralara taşımaktadır. Analitiklerin sürekli takip edilip uzun vadeli stratejiler geliştirilmesi gerekliliğine dikkat çeken bu yöntem, muhakkak bir uzmanla çalışma ihtiyacını doğurmaktadır.

Türkiye’de SEO

Türkiye'de SEOTürkiye’de SEO sektöründe tecrübeli ve yeterli bilgiye sahip, hatta “Uzman” olarak nitelendirilebilecek kişi sayısının kısıtlı olması firmaları bu konuda kapsamlı bir araştırma yapmaya itmektedir. Sitenin mevcut durumunun uygun yöntemlerle doğru bir şekilde analiz edilmesi ve hataların düzeltilip kalitesinin artırılmasına yönelik, kademeli bir yol izlenmesi gerekliliği göz önünde bulundurulduğunda, kısa zamanda site sıralamasını yükseltmeyi vadeden kişi ve kurumların vaadleri gerçekliğini yitirmektedir. Özellikle kısa vadede web sitelerini üst sıralara taşımayı garanti edenler tarafından kullanılan ve iyi niyetli olmayan, Google’ı kandırma mantığına dayalı “Black Hat SEO” teknikleri sitelerin Spam olarak tanımlanıp Google tarafından cezalandırılmasıyla, eski sıralamalarını da kaybetmelerine neden olabileceğinden büyük oranda risk taşımaktadır. Ülkemizde %98’lik bir kullanım yüzdesine sahip olan Google arama motorunun algoritmalarını devamlı olarak geliştirmesiyle etik olmayan bu yöntemler işlevini gün geçtikçe daha da kaybetmektedir.
Teknolojinin kullanım alanının yaygınlaşması ve arama motorlarının sürekli gelişmesi, SEO uzmanları ve şirketler için bilgilerini taze tutma ihtiyacını da beraberinde getirmektedir. Böylelikle dünyanın önde gelen SEO şirketlerinin çalışmalarının gözlemlenerek popüler SEO bloglarının düzenli olarak takip edilmesi kaçınılmaz olmaktadır. Bu alanda yeterli Türkçe kaynak bulunmaması, bilgi edinmek isteyenleri yabancı kaynaklara sevk ettiğinden, henüz başlangıç aşamasında olan Türkiye piyasasıyla uyumlu olmayan ve ülkeden ülkeye değişebilen SEO stratejileri, verim alma noktasında eksikliklere sebep olabilmektedir. Bu kapsamda bilgileri mevcut ülke piyasasıyla uyumlulaştırarak maksimum optimizasyonu sağlamak da SEO uzmanlarına kalmaktadır.
Teknolojinin birçok alanında olduğu gibi SEO konusunda da ülkeden ülkeye değişiklik gösterdiği bazı durumlar söz konusu olabilir. Arama motoru optimizasyonunda değişkenlerin etki düzeyinin incelenmesi ve sonuçların değerlendirilmesi esnasında, farklı kriterlerin mevcut olması kaçınılmaz bir durumdur. Her bölgenin kendine özgü popüler anahtar kelimeleri olabileceği gibi popüler arama motoru tercihleri de farklılık gösterebilir. %98’lik bir kullanım oranıyla en çok kulanılan arama motoru olarak Türkiye’de  ilk sırada yer alan Google’ı ikinci sırada Yandex takip etmektedir. Böylelikle optimizasyon esnasında en çok göz önünde bulundurulan Google istatistik sonuçları olmaktadır.

Amerika’da SEO

Amerika'da SEOÜlkemizde SEO Uzmanı olarak çalışan meslek grubunun da mevcut durumda ağırlık verdiği yine Google algoritmalarının çalışma mantığıdır. Türkiye’de SEO denildiğinde ilk akla gelen Google optimizasyonu olmasıyla birlikte, Amerika’da da durum bundan farklı değildir. İstatistiklere göre Amerika’da da kullanıcıların ilk tercihi Google olurken diğer arama motorları arasındaki pazar payı paylaşımının Türkiye’den farklılık gösterdiğini söylemek de yanlış olmayacaktır. Amerika’da Google’dan sonra en çok tercih edilen arama motoru Yahoo iken Bing de pazar payını git gide artırmaktadır. Web tarayıcılarının varsayılan arama motoru tercihlerinin de bu sıralamada oldukça etkili olduğu düşünülürse, Firefox’un Türkçe sürümünde Yandex’i tercih ederken, Amerika’da Yahoo’da karar kılması ülkeler arası SEO kriterlerindeki farklılıklara örnek olarak gösterilebilir.
Sosyal medya araçlarının da yoğun olarak etkilediği, paylaşım rakamlarıyla sıralamaları değişen web siteleri mevcut ülkenin ilgi alanına ve tercihlerine göre de SEO’da aktif rol oynar. Ülkedeki internet kullanıcı sayısı ve gelişmişlik düzeyiyle doğru orantılı olarak kullanıcıların genel seviyesi de bu konuda belirleyici bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Sektörel olarak değerlendirildiğinde de her ülkenin o anda popüler olan ya da yoğun ilgi gösterilen sektörü farklı olabileceğinden anahtar kelimelerin etkisi de birbirinden farklı olacaktır. Piyasa hacminin değerlendirilmesi sonucu mevcut rakipler ve kapasite düzeyleri de göz önüne alınması gereken değişkenlerdendir.
Web sitelerinin uluslararası pazarda bulunan yerini takip etmek ve sıralamasındaki değişimleri değerlendirmek de bu süreçte kaçınılmaz olacaktır. Uluslararası arama sonuçları için iSearchFromNewIpNow gibi sitelerden yararlanılarak sitenin faaliyet gösterdiği ülke dışından arandığında nasıl bir sıralamaya sahip olacağı da gözlemlenebilir.
Dünya genelinde olduğu gibi Amerika’da da en çok tercih edilen arama motoru Google olurken, ikinci sırayı Yahoo ve %20-25 kullanım oranıyla da üçüncü sırayı Bing almaktadır. Hal böyle olunca da Google arama motoru optimizasyonu noktasında daha geniş çaplı bir çalışma alanı bulunmaktadır. Google’ın Webspam ekip lideri olanMatt Cutts‘a göre de SEO dünyasının git gide zorlaşmaktadır. SEO’nun öneminin her geçen gün daha da farkedilmesi, artan rekabet ortamı, arama motoru şirketlerini daha da sıkı güvenlik önlemleri almaya yönlendirmektedir. Kullanıcılarının en doğru sonuçları görüntülemesini amaçlayan şirketler bu konuda farklı girişimlerde bulunmaktadır.
Amerika’nın güçlü SEO şirketleri bu rekabet ortamında başı çekerken diğer ülkeleri de kendilerini iyileştirmeye teşvik etmektedir. Örneğin dünyanın en popüler SEO birliklerinden biri olan MOZ.com tarafından geliştirilen “Moz Keyword Difficulty and SERP Analysis Tool” sayesinde belirlenen anahtar kelime ya da kelime gruplarının rekabet ortamında genel arama hacmi ve dünya sıralaması belirlenirken, daha az çaba ve zaman harcanarak en verimli sonuçları elde etmek mümkün hale gelmektedir. SEMrush tarzında siteler sayesinde de anahtar kelimelerin uluslararası rekabet statüsünü ölçmek mümkün olduğundan doğru anahtar kelime seçimi yapılması sonucunda rakipler tanınarak strateji geliştirmenin yanı sıra en doğru arama sonuçlarını görüntüleme fırsatı doğmaktadır.
Google Analytics” lokasyon filtrelemesi sayesinde sonuç bazında diğer ülkelerle karşılaştırma yapabilmeye de imkan tanımaktadır. Searchmetrics gibi şirketlerin düzenli olarak yayınladıkları Amerika’daki “Aramalarda Sıralama Faktörleri” raporları, piyasayı yakından takip etmeyi kolaylaştırırken, Türkiye’de bu alanda yeteri kadar kaliteli şirket ve çalışma olmaması SEO Uzmanlarının ya da şirketlerin stratejilerini güncel veriler dahilinde değerlendirip düzenlemelerine engel olmaktadır. Bu sebeple deneme yanılma yöntemiyle daha uzun bir sürede sonuca ulaşılması kaçınılmaz hale gelmektedir.

Storemag online shop Blogger template - UONG JOWO

SEO VYO

www.seovyo.com

Wednesday, August 5, 2015

Google Analytics



Google Analytics



Google analystics 1.23

Google Analytics ile Özel SEO Raporları Oluşturma

Google Analytics, Web trafiğini ölçmek için kullandığımız en faydalı araçlardan biri. Günümüzde milyonlarca sitenin istatistiklerini ölçmek için kullandığı araçlardan en popüleri olan Google Analytics içerisinde özelleştirilmiş SEO raporları kullanabileceğinizi biliyor muydunuz?

Google Analytics, trafik ölçümü yapmak dışında birçok konuda sağ kolumuz gibi. Web trafiğini Google Analyticsdışındaki araçlarla da izlemek mümkün. StatscounterWordPress StatsYandex Metrica gibi araçlar da ücretsiz kullanıma açık. Biz bu yazımızda Google Analytics içerisinde özelleştirilmiş (custom) raporlama kısayolları oluşturmaktan bahsedeceğiz.
Google Analytics, birçok noktada özelleştirilebilir raporlama sistemine sahiptir. Özellikle bir arada görmek istediğiniz görünüm ve analiz öğelerini seçip kendinize özel bir “Gösterge Paneli” (ya da “Özel Rapor”) oluşturabilirsiniz. Bunun için sadece hangi istatistikleri görmek istediğinizi belirlemeniz yeterlidir. Derinlemesine teknik bilgi ve yetenek gerektirmeyen bu yöntem, ayrıca önem verdiğiniz istatistikleri hızlıca görmenizi sağlamaktadır. Ayrıca, herhangi bir şeyi yanlış yapmaktan çekinmeyin, oluşturduğunuz raporu beğenmezseniz silebiliyorsunuz ve diğer Google Analytics ayarlarınız bundan etkilenmiyor.
Aşağıda bahsedeceğimiz özelleştirilmiş kısayol raporlama özelliklerini test etmek veya kullanmak için Google Analyics’te oturum açmanız yeterlidir. Sonrasında, her raporla ilgili vereceğimiz linki tıklayarak Google Analytics’te yönetmekte olduğunuz hesaplardan birini seçerek rapor görünümünü o hesaba uygulayabilirsiniz. Uygulama esnasında raporun ismini değiştirmeniz de mümkündür.

Onder Turan SEO UZMANI
SEO VYO   www.seovyo.com