Sunday, July 31, 2016

ADWORDS

Adwords

Google Adwords  ‘un web siteniz için önemi nedir? 

Google Adwords, en büyük arama motoru Google’da doğal arama sonuçlarında alt sıralarda yer alan web sitelerini Tıklama Başına Maliyet (TBM) yöntemi ile işletmenizin sağladığı hizmet veya ürünlerle alakalı olarak aranan kelimelerde sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını sağlayan ücretli bir araçtır.



Google AdWords artık birçok şirket tarafından maliyet verimliliği fazla bir şekilde çok sayıda müşteriler edinmek için kullanılmaktadır. AdWords anahtar sözcükleri belirli bir ürün veya hizmet hakkında bilgi arayan web kullanıcılarını doğru bir şekilde hedefler ve tam da bu kullanıcıların istediği reklamları gösterir.  Tıklama başı maliyet (TBM) üzerinden fiyatlandırma esasına dayandığı için, reklam verenler sadece bir reklam tıklandığı zaman ödeme yaparlar, gösterim başı ödenen hiçbir şey yoktur.
Reklam verenler çok geniş bir dağıtım ağından faydalanmakta ve firmalarına uygun reklam ve maliyet düzeyini uygulayabilmektedirler.
İlk olarak anahtar kelime hedefli istediğiniz anahtar kelimeleri seçer daha sonra bu anahtar kelimelere her tıklama için vermek istediğiniz en yüksek tutarı eklenir. Kullanıcı reklamınızı görüp tıkladığında para ödenir. Reklamınızın üst sıralarda yer almasının sadece verdiğiniz TBM’ler değildir.

Bu açık arttırma sonucunda bu anahtar kelime için sıralamanız belirlenir. Google’ın algoritmasına göre yapılan her aramada bütün reklam verenler ile  açık arttırmada yer alırlar. Yani sıralamanız her aramada Kalite Puanınıza bağlı olarak değişir.kullanıcı deneyimlerini göz önünde bulundurarak anahtar kelimelere 1 ile 10 arasında bir Kalite Puanı ile sıralar. Bir kullanıcı Google’da arama yaptığında bu anahtar kelimeye reklam veren sizin ve rakiplerinizin TBM’leri ve Kalite Puanları çarpılarak bir açık arttırmaya girer.
Kalite Puanını belirleyen faktörler ise Tıklama Oranı (TO), Açılış sayfanızın kalitesi (Şeffaflık, alakalı içerik,kolay gezinebilinirlik), Anahtar kelimenizin reklamla olan alaka düzeyidir.
Reklam verenler Google Adwords aracılığıyla yapılan her bir ziyaret için ücret öder, performansa göre değişikliğe gidip tanıtımını istediği kadar yayınlayıp kaldırabilir. Basit işlem ile yapılması sebebiyle Google Adwords tüm dünyada çok fazla tercih edilen bir Google teknoloji ürünüdür. Reklamlarda ilk olarak bütçe belirlemeli ve bütçenize göre belirlenmelidir. Bir tür açık artırma olarak nitelendirilebilecek Google Adwords’te ne kadar çok bütçe ayırırsanız o kadar yüksekte yer alırsınız. Reklam için destek alırken tıklama başına maliyet (TBM) uygulamasının aktif olduğunu bilin. Bütçe belirledikten sonra anahtar kelime tespitine geçilir. SEO uzmanları arama motorlarında yaptıkları analizler sonucu reklamınızın aramalarda gözükmesini sağlamak için seçmeniz gereken sözcükler ya da kelime öbeklerini belirlerler. Böylece üst sıradaki yerinizi alırsınız. İnternette arama yapanlar firmanıza yönelik aramalarında üst sıralarda sizi görürler.
Reklamcılık hizmetlerinde Adwords açık ara önde seyretmektedir. Her bütçeden reklam internet üzerinden yapılabilmektedir. Arama motorlarının lideri olan Google’da ilk sayfada olmayı sağlayan bu uygulama pek çok avantajı da vardır.
  • Çok fazla kişiye ulaşmanızı sağlar.
  • Hedef kitleye direkt ulaşmanızı sağlar.
  • Kampanya bütçelerinizi yönetebilirsiniz.
  • Tıklama başına ödeme yaparsınız.
  • Kullanıcı isteklerini takip edersiniz.
  • Sadece hedef kitlenize gösterim yapılmasını sağlayarak verimi yükseltirsiniz.
  • Yıllık, aylık, haftalık ve günlük planlamalar ile bütçenize göre ayarlamalar yapabilir, değiştirebilirsiniz.
  • Her zaman görünür olursunuz.
  • İstediğiniz gün veya saatte gösterim gibi zaman ayarlamaları yapabilirsiniz.
  • Reklamlarınızın yönetimi sizde olur.
  • Kolay ölçülebilirdir.
  • Ülke, şehir, bölge gibi gösterim ayarlamaları ile yer hedefleme sistemi vardır.
  • Dil hedefleme sistemi sayesinde istediğiniz dilde aramalara göre ayarlanabilir.


No comments:

Post a Comment