Tuesday, July 26, 2016

Arama Motoru Optimizasyonu nedir?

Arama Motoru Optimizasyonu web sitelerin içerikleri gibi konularda arama motorlarında yapılan aramalar sonucunda siteye ziyaretçi sağlayan ve üst sıralamalarda görünecek şekilde oluşmasını sağlayan süreçtir. Web sitelerinde yapılan değişiklikler ve güncellemeler, Arama Motorları ve Web içeriğe uygun olarak, sıralamalarda öncelik elde etmek için yapılmaktadır. Arama Motorları optimizasyonu, İnternet sitelerinin bulunmasına ve bu siteleri kullanıcıyla buluşturmasını sağlar.
Tüm istatistik bilgilerine göre en çok hit alan sayfalar arama motorlarıdır. Bunların başında Google gelmektedir.
Arama Motoru Optimizasyonu nasıl yapılır?
Arama Motoru Optimizasyonu  aslında İnternet üzerinde sitenizin davranış biçimini belirler. Web sitenize yapılan alt yapı çalışması ile nerelere gideceğinizi aslında en başlardan size göstermeye başlar. Gerek hizmet, gerek pazarlama, gerek eğitim vb. Arama Motoru Optimizasyonu doğru tekniklerle yapılmalı. İlk olarak çok aceleci olmayıp zamana yayarak gerçek yöntemler ve web için en iyi olan yollar bulunup yapılmalıdır. Algoritmaların değişmesi ile artık eski yöntemler çöp olmuş, sitelere geri dönüşü olmayan zararlar vermektedir. Yeni yapı Penguen sitemi ile adil bir Arama Motoru Optimizasyonu yapısı sergilenmekte ve artık doğal yol ile ilgi çekici siteler olması gereken yerlere gelmiştir.
Arama Motoru Optimizasyonu bir nevi doğal bir popülarite sağlama sanatıdır.
Bu durumu en doğal yollarla sağlayan uzmanlar en iyi Arama Motoru Optimizasyonu Uzmanlarıdırlar.
Google da üstlere gelmek en iyi reklam biçimidir. Fakat üst sıralara gelmek aslında reklam yapmakla mümkündür. Kısaca web sitenizi en iyi hale getirmek için yaptığınız reklamların sonucu olarak siteniz üst seviyelere gelmektedir.
Google, bir sitenin iyi olmaya başladığını, ziyaretçilerin düzenli artışından ve site hakkında yapılan link ve bilgilendirme paylaşımlarından bilmektedir. Bu paylaşımların tıklanması ve sayısı arttıkça daha doğal bir yapıya gelmektedir.
Bir sitenin üst sıralara çıkması için, açıldığı zamandan itibaren dikkate alınarak ve arama motoru sonuçlarında gözükür.
Doğallık, arama motoru optimizasyonu çalışmalarındaki anahtar kelimedir. Google’ın yükseltme mantığı doğal bir popülarite esasına dayanmaktadır. Bu organik popülarite anlayışı içerisinde doğal olmayan durumlar fark edilir ve dikkate alınmazlar. Bu çalışmaların sayıca fazla olması dikkate alınmamasının yanı sıra negatif olarak dikkate alınır ve sıralamaya bu olumsuz etki yansıtılır.
Natürel popülarite anlayışı içerisinde, yapılan paylaşım ve tüm arama motoru optimizasyonu çalışmaları, site sahibinin bilgisi dışında meydana getirilen çalışmalar olarak görülmelidir. Böylece siteyi faydalı ve çeşitli paylaşımlarda bulunmuş olduğu izlenimi gözükmektedir.
Sitedeki bir yazının forumlar, bloglar ve sosyal medya şeklinde arama motoru optimizasyonu katkı sağlayan ortamlarda paylaşılması, kullanıcı eliyle yapılıyormuş izlenimi taşımalı ve sitelerin kullanıcıya çok iyi hizmet eden faydalı siteler olduğu olgusu oluşturulmalıdır.
Doğallık temelini oluşturan en önemli özellik çeşitliliktir. Tek elden yürütülen çalışmaların organik görünmemesinin sebebi budur. Zira meydana getirilen çalışmaların yapısı, zamanı, uygulama biçimi ve sayısı şeklinde kriterlerin çeşitlilik arz etmesi sitenin organik ve kalıcı yükselmesini sağlamaktadır.
Şüphesiz Türkiye’de aramaların büyük bir bölümü Google’da yapılmakta.  Doğal olarak Arama Motoru Optimizasyonu hedeflerini Google’a yönelik planlamak gerekiyor. Google Arama Motoru Optimizasyonu çalışması,  Google dostu siteler oluşturma, kalite şartlarına uygun düzenlemeler yapılması ve hatta bir kademe daha atlayıp Google’ın ileride ne yapabileceğini tahmin etmeyi gerektirmekte.
İyi bir Arama Motoru Optimizasyonu çalışması uzun vadeli bir öngörü (spamdan kaçınmak, arama gelişimini yorumlamak, ziyaretçi isteklerini anlamak), ciddi işletme bilgisi (kendinizi müşteri gibi yerine koyup sitenin geliştirilmesi), linklere ve web tasarım bilgisi gerektirmektedir.

No comments:

Post a Comment